سریال و انمیشن

معرفی برترین اپلیکیشن‌های طراحی و نقاشی با گوشی موبایل

معرفی برترین اپلیکیشن‌های طراحی و نقاشی با گوشی موبایل

یکی از حوزه‌هایی که با پیشرفت تکنولوژی موبایل به شدت رشد کرده است، طراحی و نقاشی دیجیتال است. برنامه‌های مختلفی برای این منظور توسعه یافته‌اند که با ابزارهای متنوع خود، امکان خلق آثار هنری را برای کاربران فراهم می‌کنند.

برنامه‌های طراحی و نقاشی موبایل، به دلیل دسترسی آسان، رابط کاربری ساده و امکانات گسترده، به سرعت محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. این اپلیکیشن‌ها به کاربران این امکان را می‌دهند که در هر زمان و مکانی ایده‌هایشان را به واقعیت تبدیل کنند. برخی از این برنامه‌ها امکانات پیشرفته‌ای مانند لایه‌بندی، براش‌های قابل تنظیم و افکت‌های ویژه را ارائه می‌دهند که حتی با نرم‌افزارهای تخصصی روی کامپیوترهای شخصی نیز قابل مقایسه هستند. در این مقاله پلازا به معرفی برترین برنامه‌های نقاشی دیجیتالی با گوشی بدون قلم و با قلم، می‌پردازیم تا شما را با امکانات و ویژگی‌های برجسته هر یک آشنا کنیم.

فهرست مطالب

بهترین برنامه‌های طراحی و نقاشی دیجیتال گوشی

در دنیای فناوری اپلیکیشن های نقاشی زیادی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان بهترین برنامه طراحی حرفه ای یاد کرد. برخی از این انواع اپلیکیشن طراحی و نقاشی برای طراحان مناسب است، برخی برای نقاشان گرافیکی. همچنین اپلیکیشن‌هایی اختصاصی برای طراحی دستی و مدل‌سازی سه‌بعدی وجود دارد.

۱. اپلیکیشن PENUP

برنامه نقاشی

برنامه PENUP یک برنامه نقاشی از روی گوشی است که توسط سامسونگ منتشر شده است. این اپلیکیشن امکانات متنوعی برای نقاشی دارد؛ از جمه مهمترین قابلیت‌های آن می‌توان به نقاشی‌های زنده (ویدیویی)، نقاشی از روی عکس و چالش‌های مختلف برای سنجش سطح مهارت کاربران، اشاره داشت. همچنین این برنامه یک شبکه اجتماعی هم به‌حساب می‌آید و شما در آن می‌توانید نقاشی‌های دیگر کاربران را مشاهده کرده و برایشان کامنت بگذارید.

همچنین بخوانید :

۲. اپلیکیشن HiPaint

برنامه طراحی

گزینه بعدی برای دانلود یک برنامه نقاشی دیجیتالی با گوشی بدون قلم، اپلیکیشن HiPaint است. این برنامه که یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها برای نقاشی است، به‌شما این امکان را می‌دهد تا آثار دیجیتالی مختلفی با گوشی خلق کنید. شما همچنین با مراجعه به کانال یوتیوب این برنامه، می‌توانید با نحوه استفاده از ابزارهای مختلف آن آشنا شوید. اپلیکیشن HiPaint، رابط کاربری ساده‌ای دارد ولی در عوض امکانات زیادی از جمله بیش از ۹۰ براش مختلف با امکان شخصی‌سازی را در اختیارتان قرار می‌دهد. امکانات دیگر مثل پشتیبانی از حداکثر ۱۰۰ لایه، حالت‌های ترکیب لایه‌ها، گروه‌بندی‌ لایه‌ها، تنظیم RGB و HSB و فیلترهای متنوع، از دیگر ویژگی‌های این برنامه هستند.

۳. اپلیکیشن Picsart Color – Painting, Draw

برنامه نقاشی دیجیتالی با گوشی بدون قلم

این برنامه نقاشی با گوشی توسط PicsArt منتشر شده است که قبلا هم یک برنامه بسیار محبوب برای ویرایش عکس از آن را دیده بودیم. اپلیکیشن Picsart Color اما بیشتر برای نقاشی مناسب است. این برنامه هم برای کاربران مبتدی و هم کاربران حرفه‌ای مناسب است و امکانات زیادی از جمله لایه‌ها، میکسر رنگ، براش‌های قابل شخصی‌سازی و امکان کشیدن نقاشی روی عکس‌ها را دارد و یک برنامه تقریبا کامل به‌حساب می‌آید.

همچنین بخوانید :

۴. برنامه Concepts

برنامه نقاشی

اپلیکیشن Concepts نوعی از برنامه های طراحی و نقاشی است که مخصوصا برای افرادی طراحی شده که با دستگاه‌های اپل، ویندوز و یا گوگل کار می‌کنند. در این برنامه از طراحی‌های وکتور یا برداری استفاده می‌شود تا طراحان به ذخیره‌سازی ایده‌های خود بپردازند و تا حد زیادی شبیه به یک دفترچه جیبی است که حالتی کاملا دیجیتال دارد. با نصب برنامه نقاشی عکس Concepts شما می‌توانید به ایده‌پردازی، کشیدن طراحی‌های خلاقانه، ایجاد نقاشی‌های رنگی زیبا و کارهای بسیار زیاد دیگر مبادرت کنید. لینک دانلود این برنامه طراحی سه بعدی که یکی از بهترین برنامه های نقاشی اندروید و iOS است را در قسمت پایین مشاهده می‌کنید.

۵. برنامه ArtFlow

اپلیکیشن ArtFlow به‌واسطه ابزارهای کامل و قلم موهای متنوعی که دارد یک ابزار کامل برای طراحی و نقاشی در محیط اندروید محسوب می‌شود. این اپلیکیشن در دو نسخه پولی و رایگان قابل استفاده است که در نسخه رایگان آن تنها امکان ذخیره سازی نقاشی در فرمت‌های JPEG و یا PNG وجود دارد. اما نسخه پیشرفته‌تر این اپلیکیشن که پولی است، امکان ذخیره کردن همه لایه‌های طراحی در فرمت PSD را برای کاربر ایجاد کرده و همچنین کاربر می‌تواند نقاشی خود را در محیط دسکتاپ نیز ادامه دهد.

با تمام این ویژگی‌ها، این اپ می‌تواند برترین نرم افزار نقاشی با گوشی لمسی یا حداقل یکی از آنها باشد. بعلاوه این برنامه نقاشی کم حجم است و فضای کمی روی گوشی شما اشغال می‌کند.

۶. برنامه MediBang Paint

MediBang Paint ابزار کاملی برای نقاشی دیجیتال و خلق آثار کمیک در محیط اندروید است. این اپلیکیشن هرآنچه که به آن نیاز داشته باشید را با خود دارد. رابط کاربری این اپلیکیشن مشابه اپلیکیشن‌های ادوبی است که برای طراحان گرافیکی که از نسخه دسکتاپ استفاده می‌کنند، محیط آشنایی است.

از آنجا که این اپلیکیشن کاملا رایگان است و ویژگی‌های کاملی دارد، می‌توانید از منابع آنلاین بسیاری که برای کمک و راهنمایی در این باره منتشر شده‌اند نیز استفاده کنید.این برنامه انتخاب مناسبی برای کسانی است که به دنبال بهترین برنامه نقاشی رایگان هستند.

همچنین بخوانید :

۷. اپلیکیشن Infinite Painter

Infinite Painter یک اپلیکیشن ساده برای طرفداران نقاشی است. تمام چیزی که به صورت پیش‌فرض در این اپلیکیشن مشاهده می‌کنید چیزی جز 6 ابزار قلم مو، اسفنج (Smudge)، اندازه قلم مو، رنگ و تنظیم میزان تاری تصویر نیست.

رابط کاربری این اپلیکیشن کاملا ساده است و کاربر به صورت پیش‌فرض آشنایی کاملی با آن دارد. ابزارهای اضافی در دکمه‌ای دیگر تعبیه شده‌اند که Infinite Painter سهولت استفاده از این دکمه را برای کاربر فراهم ساخته است. این اپلیکیشن در نسخه رایگان خود ویژگی‌های جالب و کاملی دارد که سبب می‌شود کاربر، یک اثر حرفه‌ای و تاثیرگذار را خلق کند. اگر به دنبال دانلود برنامه نقاشی ساده برای اندروید هستید که کار با آن راحت باشد و گزینه‌های آن در دسترس باشند، این برنامه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۸. اپلیکیشن Tayasio Sketches

خود اپلیکیشن Tayasio Sketches به تنهایی به عنوان بخشی از هنر تلقی می‌شود. در حقیقت در این اپلیکیشن رابط کاربری و ترکیبی از ابزارها، همگی به صورت یکپارچه در یک صفحه نمایش دیده می‌شوند. نکته‌ای که این اپلیکیشن نقاشی را جذاب‌تر می‌کند، سادگی لایه‌های آن و طراحی هوشمندانه ابزارها است.

به طور کلی، تمام ابزارهایی که شما برای خلق یک اثر هنری فوق العاده به آن نیاز دارید، در Tayasio Sketches وجود دارد و تمام قابلیت‌ها جلوی شما در یک صفحه چیده شده‌اند.

۹. برنامه طراحی و نقاشی dotpict

برنامه نقاشی دیجیتال

آیا بیشتر به خلق آثار هنری پیکسلی علاقه دارید؟ dotpict اپلیکیشن قدرتمندی برای ایجاد تصاویر پیکسلی است. این اپلیکیشن کمی عجیب بوده و بیشتر شبیه به یک بازی به نظر می‌رسد. کافی است اشاره‌گر دست کوچک را با انگشت و یا قلم هوشمند حرکت دهید، سپس رنگ موردنظر خود را انتخاب کنید تا یک تصویر ۸ بیتی ظاهر شود. اندازه‌های متنوعی از بوم نقاشی در این اپلیکیشن موجود است؛ درنتیجه شما می‌توانید به راحتی هرآنچه را که در ذهن خود دارید از یک تصویر کوچک تا یک منظره بزرگ را روی این اپلیکیشن پیاده سازید.

همچنین بخوانید :

رنگ مورد دلخواه خود را انتخاب کرده، اشاره‌گر را حرکت داده و سپس ضربه بزنید تا تصویر موردنظر ظاهر شود. شما همچنین می‌توانید پالت رنگ خود را کاملا شخصی‌سازی کنید تا بتوانید یک پروژه ۸ بیتی حرفه‌ای را ایجاد کنید. نقاشی با این اپلیکیشن بسیار ساده است.

۱۰. برنامه ibisPaint X

برنامه نقاشی با گوشی

اگر بدنبال یک برنامه طراحی دیجیتال گوشی ایفون و یا برنامه نقاشی دیجیتال اندروید هستید باید بدانید که ibisPaint X  یکی از بهترین مواردی بوده که در زمینه طراحی میتوان به آن اشاره داشت. دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد برای ضبط و نگهداری نقاشی به عنوان ویدیو میتواند شمارا با ویژگی و امکانات بسیاری قرار دهد. امکان یادگیری و الهام گیری از الگو های موجود در برنامه امکان پذیر خواهد بود که در این شرایط ابزار و ویژگی های خوبی برای شما درنظر گرفته شده است.

بهترین اپلیکیشن های اندروید مخصوص هنرمندان

در این بخش می‌خواهیم به معرفی ۵ برنامه مخصوص هنرمندان بپردازیم. این برنامه‌ها در حوزه‌های طراحی و نقاشی، موسیقی، ویدیو و انیمیشن کاربرد دارند.

۱. برنامه Photoshop Express Photo Editor

برنامه نقاشی با گوشی

هیچ فهرستی از برنامه های طراحی و نقاشی را نمی‌توان بدون محصولات شرکت Adobe تصور کرد. این شرکت به مدت چندین دهه با محصولات خود سرآمد شرکت‌های دیگر بوده و Adobe Photoshop همچنان گزینه اول بسیاری از هنرمندان و افراد حرفه‌ای در دنیای طراحی است. شما می‌توانید بهترین برنامه های نقاشی حرفه ای را در محصولات این شرکت بیابید.

همچنین این نرم‌افزار یکی از اپلیکیشن‌های مناسب برای مک و کامپیوتر است و اپلیکیشن‌های جانبی برای گوشی‌های همراه و تبلت‌ها نیز ارائه می‌کند.بنابراین اگر به دنبال بهترین اپلیکیشن نقاشی با تبلت هستید، حتما این برنامه را امتحان کنید. تنها مشکل این نرم‌افزار آن است که هزینه‌ای برای اشتراک آن باید پرداخت شود. اما این هزینه‌ای است که برای یک برنامه نقاشی پیشرفته پرداخت می‌کنید و ارزشش را دارد.

  • دانلود برنامه Photoshop Express Photo Editor برای: اندروید | iOS
همچنین بخوانید :

۲. برنامه Autodesk Sketchbook

برنامه نقاشی حرفه ای با گوشی

برنامه Sketchbook ساخت شرکت Autodesk یکی از قدرتمندترین برنامه‌های طراحی و بهترین برنامه نقاشی مهندسی به شمار می‌رود که شما می‌توانید پیدا کنید. این برنامه در مقایسه با فتوشاپ نوعی پلتفرم ویژه و اختصاصی برای افرادی به شمار می‌رود که همواره در حال پیشرفت هستند.

از این برنامه برای ویرایش عکس و یا کارهای دیگر نمی‌توان استفاده کرد و به همین خاطر، هنرمندان این برنامه را می‌توانند برای طراحی مورد استفاده قرار دهند. Sketchbook برای سیستم‌های عامل مک، کامپیوترهای شخصی، iOS و اندروید ارائه شده است. این برنامه یک نرم افزار مشابه paint است که بر خلاف بسیاری از برنامه‌ها که فقط از قالب‌ها و فرمت‌هایی خاص پشتیبانی می‌کنند، Sketchbook امکان خروجی گرفتن از فایل‌های Photoshop PSD با لایه‌های داخلی را برای شما فراهم کرده است. از همه جالب‌تر آنکه این برنامه با تمامی قابلیت‌های جذابش به صورت کامل رایگان است. پس اگر بدنبال بهترین برنامه نقاشی حرفه‌ای که رایگان باشد هستید، این برنامه می‌تواند برای شما مناسب باشد.

۳. اپ PaperColor

بهترین برنامه نقاشی / برنامه نقاشی دیجیتال

اگر به‌دنبال بهترین برنامه نقاشی برای خلق تصویرهای دیجیتال در گوشی می‌گردید، PaperColor می‌تواند با امکانات گسترده خود، هرآنچه که از یک برنامه نقاشی انتظار دارید را در اختیارتان قرار دهد. در این برنامه به‌جای یک رابط کاربری مینیمال، قلم‌ها و ابزارهی متنوع نقاشی روبه‌روی شما قرار می‌گیرد تا هرکدام را که خواستید انتخاب کنید. از این نظر این برنامه در میان اپلیکیشن‌های اندرویدی رقیب دیگری ندارد.

همچنین بخوانید :

اپ PaperColor همچنین دارای یک نمایشگر پورتفولیو و مجموعه گسترده‌ای از ابزارهای نقاشی است که البته برای دسترسی به همه آن‌ها باید اشتراک VIP برنامه را خریداری کنید.

۴. برنامه طراحی Pixel Studio

بهترین برنامه نقاشی / برنامه نقاشی دیجیتال

پیکسل آرت یکی از آن زمینه‌هایی است که علاقه‌مندان خاص خودش را دارد. برنامه پیکسل استودیو نیز مختص همین افراد است. این برنامه به‌شما امکان خلق تصاویر با استایل ۸ یا ۱۶ بیت پیکسلی می‌دهد، چه بخواهید یک کلمه بنویسید یا یک کاراکتر یا حتی یک نقاشی بکشید. می‌توانید هر موضوعی که دوست داشتید را با استفاده از پیکسل‌ها در این برنامه نقاشی کنید.

این برنامه فقط مختص خلق تصاویر پیکسلی نیست و به‌شما اجازه ایجاد انیمیشن و حتی اضافه کردن موسیقی و افکت‌های صوتی را هم می‌دهد. انیمیشن‌ها را می‌توانید به‌صورت فایل GIF ذخیره کنید و تصاویر ثابت نیز با فرمت‌های استاندارد تصویر قابل دریافت هستند.

۵. برنامه RoughAnimator

برنامه نقاشی با گوشی

RoughAnimator یک برنامه ساخت انیمیشن است که به شما اجازه می‌دهد تصاویری را در هر فریم کشیده و همه آن‌ها را در یک ویدیو به هم وصل کنید. این برنامه تعداد نامحدودی از لایه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر داشتن ویژگی‌های مربوط به کشیدن و لایه‌بندی، برخی قابلیت‌های ویرایشی هم وجود دارند تا بتوانید نقاشی‌های خود را به یک انیمیشن کامل تبدیل کنید. علاوه بر تمام این‌ها، شما می‌توانید فایل‌های خود را به Adobe Flash و After Effects هم وارد کنید. RoughAnimator یک برنامه ارزان و خوب برای هنرمندان سطح مبتدی و متوسط محسوب می‌شود و با اینکه چندان شناخته‌شده نیست، ولی یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای هنرمندان است.

بهترین اپلیکیشن های اندروید نقاشی کودکانه

در این قسمت اپلیکیشن‌های نقاشی مناسب کودکان را به شما معرفی می‌کنیم. به کمک این اپلیکیشن‌ها شما می‌توانید کودک خود را در محیط‌های دور از خانه هم برای دقایقی سرگرم کنید. به پایان برنامه طراحی دیجیتال گوشی حال تصمیم به گزینه های خوبی برای کودکان داریم که پیشنهاد میشود با ما همراه باشید.

۱. برنامه Cars Coloring Book

بهترین برنامه نقاشی / برنامه نقاشی دیجیتال

در این اپلیکیشن کودکان علاوه بر اینکه می‌توانند با رنگ‌های شاد و متنوع رنگ آمیزی کنند، همچنین می‌توانند چیز‌های زیادی درباره ماشین‌ها، هواپیما‌ها و وسایل نقلیه یاد بگیرند. به خصوص در کودکان کم سن و سال باعث یادگیری اسم وسایل نقلیه و تقویت زبان و حافظه کودک می‌شود. این اپلیکیشن همچنین بسیار ساده و روان است و شامل طرح‌های بسیار زیبا و کودکانه است. این برنامه نقاشی پسرانه یا دخترانه ندارد و راه خوبی برای افزایش تمرکز و دقت کودک شما محسوب می‌شود.

دانلود برنامه Cars Coloring Book Kids Game برای: اندروید

همچنین بخوانید :

۲. برنامه Pinkfong Coloring Fun

برنامه طراحی / برنامه نقاشی دیجیتال

چه به دنبال دانلود برنامه نقاشی دخترانه باشید یا پسرانه، این برنامه با انبوهی از طرح‌های جذاب قطعا مورد پسند کودک شما خواهد بود. شما می‌توانید با انواعی از قلم‌ها به رنگ آمیزی طرح انتخابی خود بپردازید و به کمک ابزار پاک کن، هر بخشی را که می‌خواهید اصلاح کنید. این اپلیکیشن بیش از ۲۲۰ طرح با موضوعات مختلف و تصاویر کارتونی دارد که می‌توانید از میان آنها انتخاب کنید. همچنین استیکرهای تزینی موجود در برنامه را برای تزیین این طرح‌ها مورد استفاده قرار دهید.

۳. برنامه Kids Paint

بهترین برنامه نقاشی / برنامه نقاشی دیجیتال

Kids Paint یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید نقاشی کودکانه است. با کمک این برنامه کودکان می‌توانند نقاشی یاد بگیرند و تصاویر جدید خلق کنند. همچنین این برنامه دارای صفحات رنگ‌آمیزی است که می‌توانند در اختیار کودکان قرار بگیرند تا به‌دلخواه آن‌ها را رنگ کنند. برنامه کیدز پینت کاملا رایگان است و حتی اجازه ذخیره کردن نقاشی‌ها را نیز در گالری گوشی می‌دهد.

سخن پایانی

با استفاده از بهترین برنامه های طراحی و نقاشی می‌توان این تجربه لذت‌بخش را به روی دستگاه‌های تبلت یا اندروید خود آورد.  شما از کدام اپلیکیشن نقاشی دیجیتال با گوشی استفاده می‌کنید؟ به نظر شما بهترین برنامه نقاشی و طراحی کدام است؟ شما عزیزان میتوانید موارد پیشنهادی خود که در لیست برنامه طراحی دیجیتال گوشی وجود نداشت را برای ما ارسال کنید و به ما در زمینه تکمیل نمودن مقاله برنامه طراحی دیجیتال گوشی کمک نمایید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا